Spring til indhold
Forside

Nyhed

Din feedback bidrager til fremtidige IT-forbedringer

Lagt online: 22.09.2022

I uge 38 inviteres ca. 5000 studerende og ansatte til deltagelse i den årlige spørgeskemaundersøgelse af tilfredsheden med IT på AAU. Igen i år vil der være nogle overordnede spørgsmål i undersøgelsen til den generelle service og support, men som noget nyt er der også mulighed for, at hver respondent selv kan udvælge en række relevante systemer/services og give feedback på disse. Resultatet af undersøgelsen er med til at tydeliggøre fremtidige indsatsområder.

Tekst: Marianne Fuglsang Welling Farsinsen, ITS. Foto: AAU

ITS har siden 2017 udarbejdet en årlig brugertilfredshedsundersøgelse, hvor et repræsentativt udsnit af ansatte og studerende inviteres til at give deres vurdering af de it-services, ITS udbyder på AAU. Undersøgelsens resultater supplerer den løbende feedback og dialog, som ITS har med ledelse, medarbejdere og studerende på AAU og er således med til at belyse oplagte indsatsområder for ITS. Support- og infrastrukturchef Per Bach fra ITS fortæller:

Vi håber meget på, at de der modtager spørgeskemaet, har tid og lyst til at give os deres vurdering og konstruktive kommentarer - både til de services, der er tilfredshed med, og til de services, som brugerne mener, kan forbedres. På den baggrund har vi mulighed for at vide mere om, hvor vi skal sætte ind.

Per Bach, Support- og infrastrukturchef, IT Services

I år er der bedre mulighed for at målrette sin feedback end tidligere, idet alle respondenter ikke bedes om at vurdere samtlige services/systemer, men i stedet kan udvælge dem, som vedkommende bruger i sin hverdag og har en holdning til. Lisbeth Juel Andersen, der varetager udsendelse og dataindsamling af tilfredshedsundersøgelsen i ITS, forklarer:

- De overordnede spørgsmål i undersøgelsen skal give os et praj om den generelle tilfredshed og danne afsæt for et sammenligningsgrundlag med tidligere års målinger. Men som noget nyt i år har vi forsøgt i højere grad at gøre undersøgelsen relevant for respondenterne via muligheden for, at man selv kan udvælge systemer og services, som man specifikt har feedback til. Det skal både gerne give oplevelsen af, at undersøgelsen er meningsfuld, men også at det ikke tager ret lang tid at give os værdifuld feedback. Vi er afhængige af engagementet i sådan en undersøgelse her, så det vil vi meget gerne værne om”, fortæller Lisbeth.

Spørgeskemaet sendes ud på mail til i alt ca. 5000 studerende og ansatte i løbet af uge 38 og er åben for besvarelse frem til d. 4. oktober 2022.

Resultatet af undersøgelsen vil efterfølgende være tilgængelig på ITS' website, www.its.aau.dk

Læs de seneste nyheder fra IT Services